Inwestycja poprawia komunikację, umożliwia oddanie konkretnej części parkowych alejek w użytkowanie miłośnikom jednej z form rekreacji. I tak swoje miejsce mają piesi, rowerzyści i rolkarze.
Najatrakcyjniejszą, ale i najtrudniejszą technicznie do zrealizowania, jest kolorowa część trasy – czerwona dla rowerzystów i zielona dla rolkarzy. W ubiegłym tygodniu czerwony pas pojawił się już przy Śląskim Ogrodzie Zoologicznym, w kierunku kąpieliska Fala. W tym tygodniu rozpoczną się natomiast prace na odcinku alei Ziętka, między aleją Harcerską, a aleją Główną.
– Wszystkie prace idą zgodnie z planem . Do 20 października cała inwestycja zostanie zakończona – mówi Radosław Baran, dyrektor ds. inwestycji i remontów w Parku Śląskim.
Dzięki nowej inwestycji zmienią się nieco zasady parkowej komunikacji. Podział na trasy wygląda obecnie następująco: aleje (przez które prowadzi trasa rowerowa) są podzielone między pieszych, a cyklistów. Szerokość odcinka dla rowerzystów to ok. 2,5 m (to minimalna – pod względem prawnym - szerokość trasy, na której dopuszcza się dwukierunkowy ruch rowerowy). Pozostała część, w zależności od szerokości alei, jest przeznaczona dla pieszych. Średnia szerokość alei na odcinku, gdzie wytyczamy trasę rowerową wynosi 3,5 m.
Wyjątkiem jest aleja Ziętka na odcinku między al. Główną a Ośrodkiem Harcerskim. Cztery środkowe metry będą tam przeznaczone dla rowerzystów, a boki o szerokości jednego metra każdy – dla rolkarzy. Ruch pieszy przeniesiony został w całości na odcinek przy Dużym Stawie (po drugiej części szpaleru topoli, od strony Przystani).
Całkowity koszt projektu to 1 milion 260 tysięcy złotych. Większość tej kwoty (1 mln 074 tys zł) pochodzi z unijnego dofinansowania.
Źródło: Park Śląski
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?