Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wybory samorządowe 2014 Chorzów: kandydatów na prezydenta zaprosiliśmy do debaty [cz. 1]

Kamila Rożnowska
Debata prezydencka Dziennika Zachodniego przed wyborami samorządowymi 2014
Debata prezydencka Dziennika Zachodniego przed wyborami samorządowymi 2014 Mikołaj Suchan
Wybory samorządowe 2014 Chorzów: wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami. Wypełnienie karty wyborczej to tylko kilka chwil, ale skutki tych decyzji odczujemy przez najbliższe 4 lata. Aby lepiej poznać kandydatów na prezydenta, zaprosiliśmy ich do debaty. Zadaliśmy im siedem pytań o przyszłość Chorzowa. Przez najbliższy tydzień będziemy publikować ich odpowiedzi. Jesteście ciekawi jaką mają wizję Chorzowa?

Wybory samorządowe 2014 Chorzów

O co zapytaliśmy kandydatów do fotela prezydenta? Po pierwsze o remont zniszczonej nawierzchni Drogowej Trasy Średnicowej. Jakie stanowisko zajęli poszczególni kandydaci? Czytajcie!

Jerzy Bogacki, Ruch Autonomii Śląska:

Budowa i bieżące naprawy eksploatacyjne DTŚ powinny być kontynuowane ponieważ skutecznie rozwiązuje ona problemy komunikacyjne aglomeracji śląskiej. Obecnie należy wymienić warstwę ścieralną drogi ( odcinek w okolicach Castoramy ), a w przyszłości ekrany dźwiękochłonne przy trasie DTŚ.

Marek Kopel, Wspólnie dla Chorzowa:

W sprawie DTŚ będę podejmował działania zapewniające utrzymanie dobrego standardu tej drogi.
DTŚ jest drogą wybudowaną stosunkowo niedawno, z zastosowaniem dobrych technologii i nie wymaga poważnych remontów, a raczej bieżących napraw.

Wojciech Kosiba, Chorzów Razem:

Miasto powinno skoordynować prace po swojej stronie z pracami realizowanymi przez DTŚ. Negatywnym przykładem może być remontowana kolejny miesiąc ulica Nomiarki, wzrastający korek przy hali MORiS i brak informacji o możliwości wjechania na ulicę Żołnierzy Września przez Świętochłowice.. Przy tej okazji chciałbym solennie przyrzec mieszkańcom, że zajmę się sprawą ignorowaną przez wszystkie dotychczasowe władze miejskie i wojewódzkie – ścisłej kontroli inżynierii ruchu drogowego w celu podniesienia bezpieczeństwa.

Andrzej Kotala, Platforma Obywatelska:

Te działania już zostały podjęte. Pamiętajmy, że Drogowa Trasa Średnicowa liczy już sobie 14 lat. Warstwa ścieralna po prostu się zużyła i wymaga już remontu. Chcemy go przeprowadzić na odcinku w kierunku Świętochłowic. To odcinek o długości około półtora kilometra. Mamy już wstępnie zaplanowane środki na ten cel. Tylko wymiana wspomnianej wcześniej warstwy ścieralnej będzie kosztować 1,6 mln zł. Drugą jezdnię w kierunku Katowic planujemy wykonać w 2016. W przyszłym roku chcę skupić się przede wszystkim na drogach lokalnych, dojazdowych. W wielu miejscach ich stan jest opłakany – uliczki nie były remontowane od kilkudziesięciu lat, a mieszkańcy mają problem z dojazdem do swoich domów . To jest teraz nasze główne zadanie.

Grzegorz Krzak, Prawo i Sprawiedliwość:

Obecnie Chorzów wraz ze Świętochłowicami, Rudą Śląską i Zabrzem jest związany porozumieniem o wspólnym utrzymywaniu Drogowej Trasy Średnicowej. W porozumieniu nie uczestniczą Katowice, które do końca tego roku mają własną firmę, realizującą na ich odcinku trasy omawiane zadanie. Dobrze oceniam pomysł współpracy kilku miast. Na pewno to szansa na obniżenie kosztów, a może i wyższą jakość usług. Kierowcy na przykład nie odczuwają już, że w różnych miastach droga jest w różny sposób odśnieżona. Pasy zieleni są utrzymane na każdym odcinku w jednakowy sposób. Tę współpracę należy więc kontynuować.

Dariusz Olejniczak, Samorządowa Inicjatywa Mieszkańców:

DTŚ jest drogą krajową, koszta jej utrzymania winna ponosić GDDKiA. Zastępcze wykonanie np. odśnieżania, remontów może wykonywać w ramach zleceń na koszt GDDKiA np. Związek Miast Śląskich-wspólna umowa miast, Marszałek z subwencji Wojewody. Drogi krajowe nie są drogami prywatnymi, a mienie gminy jest mieniem wspólnym mieszkańców wydzielonym od Państwa. Drogi krajowe są Państwa i koszty ponosi Państwo w formie np. celowego podmiotu jakim jest GDDKiA. Bezpłatne korzystanie z DTŚ jest oczywiste, nikt nie nakazuje np. płacić za drogi krajowe w Warszawie. Zawarcie umowy Miast Śląskich lub arbitraż, pozew p-o Skarbowi Państwa

Aleksandra Stanusz, Sojusz Lewicy Demokratycznej:

Decyzja o ewentualnym remoncie Drogowej Trasy Średnicowej powinna być poprzedzona analizą zespołu ekspertów i ich opinią, uwzględniającą koszty i realny harmonogram tego przedsięwzięcia. Natomiast o możliwości jego realizacji i podjęciu w tym celu konkretnych działań, zadecydować powinny w trybie pilnym nowo wybrane władze samorządowe naszego miasta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chorzow.naszemiasto.pl Nasze Miasto