Wybudują przystanek "Chorzów Uniwersytet"?
Przedstawiciele Uniwersytetu Śląskiego wyszli z inicjatywą, by stworzyć niedaleko kampusu studenckiego Uniwersytetu Śląskiego w Chorzowie przystanek kolejowy. Teraz wspólnie z władzami Chorzowa i przedstawicielami Kolei Śląskiej starają się przekonać zarządcę infrastruktury kolejowej, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, do stworzenia nowego przystanku kolejowego.
-Rozmawiamy o lepszej komunikacji miejskiej. Przystanek kolejowy w pobliżu chorzowskiego kampusu byłby dużym udogodnieniem dla studentów. Podróż z Chorzowa do Katowic mogłaby się skrócić do ok. 10 minut. Co więcej studenci nie staliby w korkach, co ułatwiłoby im zdążyć na czas na zajęcia - mówi Jacek Szymik-Kozaczko rzecznik prasowy Uniwersytetu Śląskiego
Przystanek roboczo został nazwany „Chorzów Uniwersytet” i mógłby powstać między stacjami Chorzów Batory i Chorzów Miasto, w pobliżu kampusów Uniwersytetu Śląskiego, Wyższej Szkoły Bankowej oraz szpitala.
- Kilka dni temu, po odbytych dwóch spotkaniach w tym temacie, wysłaliśmy pismo do prezesa zarządu PKP PLK z prośbą o zaprojektowane i stworzenie nowego przystanku w ramach planowanej przez zarządcę infrastruktury modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tczew - mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy spółko Koleje Śląskie.
Plany te związane są właśnie z prowadzoną przez PKP modernizację linii Chorzów Batory – Tczew. Na terenie Chorzowa prace skupiłyby się wzdłuż odcinka Batory-Centrum w stronę Bytomia i objęłyby m.in. modernizację przejść i wiaduktów przy ul. Strzelców Bytomskich, Floriańskiej i Legnickiej. Z ul. Strzelców Bytomskich zniknąć mają rogatki, a powstać ma wiadukt dla samochodów, tunel dla pieszych i rowerzystów, dwa ronda. W Chorzowie w ramach tej inwestycji planowany jest także nowy przystanek PKP wzdłuż ul. Głogowskiej.
- Obsługiwana byłyby tam tylko komunikacja regionalna. Natomiast cała ta inwestycja pozwoliłaby udrożnić komunikację samochodową na tym odcinku – podkreśla Wiesław Raczyński, zastępca prezydenta Chorzowa ds. gospodarczych.
Co więcej, wiadukt przy ul. Floriańskiej miałby przejść kompleksową modernizację, uwzględniającą budowę obwodnicy DK 79. Pod wiaduktem przy ul. Floriańskiej ruch w końcu odbywałby się w obu kierunkach. Największe zmiany zaplanowano jednak w centrum miasta.
- Na pewno zachowamy obecny ciąg komunikacyjny i niezbędne wyposażenie do utrzymania stacji. Ma powstać tu 400 - metrowy peron umożliwiający zatrzymywanie się pociągów międzynarodowych - mówi Wiesław Raczyński.
- Pojawiły się również pomysły na lepsze dotarcie na perony z kierunku naszego centrum przesiadkowego. Nam natomiast zależy na utrzymaniu przejścia podziemnego z możliwością jego przedłużenia w kierunku obecnego składowiska stali. Kolej nie wyklucza budowy na tym terenie hotelu i obiektu wielkopowierzchniowego - dodaje.
Obecnie trwają konsultacje z samorządowcami i ustalanie szczegółów robót. PKP deklaruje, że na początku roku złoży wniosek o dofinansowanie do UE. Prace powinny więc ruszyć na przełomie 2018/19 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?