"Wybieram Śląskie" - wystartowała kampania promująca nasz region
W Parku Śląski zainaugurowano kampanię „Wybieram Śląskie”. Znane osoby z regionu zachęcają do odpoczynku w województwie śląskim. Celem akcji jest dotarcie z turystyczną ofertą do wszystkich i pokazanie bogatej oferty turystycznej naszego regionu. Wśród ambasadorów kampanii oprócz braci Golców są też m.in. były minister sportu Witold Bańka, czy znany w całym kraju kucharz Remigiusz Rączka a także Adam Małysz. Kampanię zainaugurował 1 lipca w Parku Śląsku marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski wspólnie z Łukaszem Golcem.
- Naszym celem jest odbudowanie potencjału turystycznego regionu. Kampania "Wybieram Śląskie" ma pokazać, że wbrew krzywdzącym informacjom, które pojawiały się w niektórych mediach, województwo śląskie jest bezpieczne. Jesteśmy najbardziej przebadanym regionem w kraju pod względem covid-19. Mamy świetnie przygotowane kurorty: Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Śląsk Cieszyński, nieodkrytą w mojej ocenie krainę Górnej Odry i oczywiście centralną część województwa, w której znajduje się Szlak Zabytków Techniki, kulinarny Szlak Śląskie Smaki i powstający Szlak Paulinów - przekonywał Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.
- Tych lokalizacji, które warto odwiedzić jest bardzo dużo. Województwo śląskie jest piękne, różnorodne, a mieszkańcy gościnni. Wybierzcie Śląskie. Serdecznie zapraszam - dodał z przekonaniem marszałek Chełstowski.
Bracia Golec, Witold Bańska, zespół Carrantouhill i inni promują nasz region
Wśród bohaterów kampanii „Wybieram Śląskie” znaleźli się: Bracia Golec, Adam Małysz, Tomasz Rożek, Witold Bańka, Justyna Święty Ersetic, Remigiusz Rączka, zespół Carrantouhill, Krzysztof Wielicki, Beskidzka i Jurajska grupa GOPR oraz Ojcowie Paulini z Jasnej Góry.
- Czujemy się góralami, studiowaliśmy w Katowicach, całym sercem wspieramy tę akcję. Turystyka ucierpiała w trakcie pandemii, dlatego podejmujemy rękawicę i zachęcamy, by odwiedzić nasz region. Góry są piękne o każdej porze roku, mamy świetne jedzenie, piękne widoki i niepowtarzalny klimat - mówił Łukasz Golec w Parku Śląskim.
Celem kampanii jest pokazanie bogactwa kulturowego, przyrodniczego i turystycznego województwa śląskiego i zachęcenie do spędzenia tegorocznego urlopu w województwie śląskim.
Kampania obejmie promocję:
- Beskidów,
- Śląska Cieszyńskiego,
- Jury Krakowsko-Częstochowskiej,
- Krainy Górnej Odry
- oraz szlaków turystycznych i kulturowych: Szlaku Zabytków Techniki,
- Szlaku Śląskie Smaki,
- Europejskiego Szlaku Paulinów.
Kampania jest częścią projektu Śląski Pakiet dla Gospodarki. Wartość projektu to 3,5 mln zł. Projekt ten obejmuje m.in. wsparcie finansowe dla organizatorów wydarzeń o charakterze turystycznym na terenie Śląska, wsparcie na zorganizowaną turystykę dla dzieci i młodzieży czy dotacje na rozwój infrastruktury turystycznej w regionie.
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?