Prawie wszystkie prace rozbiórkowe zostały zakończone. Robotnicy osadzili już tzw. stalowego jeża, który ma połączyć starą i nową część wiaduktu. Składa się on m.in. z 61 tys. kołków, wbitych w specjalnie wywiercone dziury. Na placu budowy pracuje 45 osób.
Remont w decydującą fazę wkroczy za kilka tygodni, gdy rozpocznie się układanie nawierzchni. Niemal na pewno uda się uratować ślimaka, czyli charakterystyczną pochylnię obok poczty, która pierwotnie miała zostać rozebrana.
Po remoncie podpory mają być brązowe, a gzyms pomarańczowy. Andrzej Fabian, inżynier kontraktu, zapewnia, że prace posuwają się zgodnie z harmonogramem, a estakada jest w zadziwiająco dobrym stanie.
- Jak na tamte czasy, ten obiekt został wyjątkowo solidnie zbudowany - podkreśla. - To był ewenement, bo łożyska i dylatacje były sprowadzane z Francji. Nie znam takiego drugiego obiektu, który byłby tak eksploatowany i przetrwałby tyle czasu bez remontu.
* TO MUSISZ ZOBACZYĆ:
MATURA 2012 - ZOBACZ CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ, SPRAWDŹ ARKUSZE i ODPOWIEDZI. PRZECZYTAJ O PRZECIEKACH
* WEŹ UDZIAŁ W PLEBISCYTACH:
NAJLEPSZY NAUCZYCIEL 2012
CHUDNIESZ - WYGRYWASZ ZDROWIE
NAJSYMPATYCZNIEJSZY ZWIERZAK ŚLĄSKIEGO ZOO
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?