Prace budowlane na linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie rozpoczęły się w marcu.
- Najbardziej zaawansowane roboty są między Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym. Powstają konstrukcje peronów na nowym przystanku Chorzów Uniwersytet - mówi Katarzyna Głowacka, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowywane są perony w stacji Chorzów Miasto, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów - wyjaśnia Katarzyna Głowacka.
Oprócz tego przy ul. Głogowskiej w Chorzowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Dla pieszych wybudowano bezpieczne przejście pod torami w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Budowany jest też wiadukt nad ul. Floriańską.
- Układane są nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną. W stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci i peronów. W listopadzie rozpoczną się roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej. Roboty prowadzone są też między Bytomiem Północnym a Radzionkowem - wylicza Katarzyna Głowacka.
Efektem prac realizowanych na zlecenie PKP będzie większa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Usprawnią się też przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Dofinansowanie pochodzi z unijnego programu. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?