Co dalej? Tego przedstawiciele Tramwajów Śląskich jeszcze nie chcą wyjawić. W piątek nie chcieli nawet oficjalnie potwierdzić, iż pojazd w ogóle będzie testowany, choć już tydzień wcześniej pisał o tym Wojewódzki Portal Komunikacyjny, a sądząc z ilości fotografujących sobotni przejazd tajemnica była powszechnie znana.
Niemiecki tramwaj ma 27 lat, nie posiada niskiej podłogi, a z użytku wycofano go wiosną 2007 roku. Wedle niemieckich norm pojazd jest w stanie pomieścić 62 pasażerów na miejscach siedzących i kolejnych 108 na miejscach stojących, zaś wedle polskich standardów może do niego wejść 240 osób.
Jazdy z pasażerami wypadły w miarę pomyślnie. Wypowiadający się na forum WPK internauci podkreślali, iż tramwaj jeździ stosunkowo cicho, w środku jest ciepło, a układ siedzeń jest znacznie praktyczniejszy niż ten w "Karlikach". Pojawiły się też jednak mniej pochlebne recenzje. - Ma za mało drzwi, dzięki czemu wymiana pasażerska jest długa - zauważył jednak jeden z komentujących.
Pt to już trzeci model testowany w ciągu roku na śląskich torowiskach. Wcześniej próby przechodził nowy Citadis z zakładów Alstom Konstal oraz wyprodukowany we wrocławskiej fabryce Protram wagon 205 Wr- As. Testy mają ułatwić szefostwu Tramwajów Śląskich decyzję w sprawie zakupu nowych pojazdów - spółka chce przed rokiem 2012 kupić około 20-30 wagonów, a ok. 80 poddać modernizacji (cała "flota" liczy ok. 300 tramwajów).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?