Ile kosztuje promocja Chorzowa?

Grzegorz Lisiecki
Skuteczna komunikacja internetowa, imprezy promocyjne, kampanie reklamowe czy promocja turystyczna - tak kształtuje się wizerunek miasta

W tym roku planowane wydatki Biura Promocji Urzędu Miasta w Chorzowie wynoszą 480 tys. zł. To koszty realizowania tzw. polityki informacyjnej.

Jak wygląda to wygląda w praktyce? - Promujemy przedsięwzięcia kreujące Chorzów m.in. na miasto otwarte na nowe trendy i wyzwania cywilizacyjne, kultywujące tradycje, przyjazne dla rozwoju ludzi czy oferujące dogodne warunki do prowadzenia działalności gospodarczej - wyjaśnia Gabriela Kardas, rzecznik prasowy magistratu.

Wizerunek miasta kreowany jest przede wszystkim przez tzw. promocję wydarzeniową. Oto przykład - chorzowskie festiwale nauki mają na celu wykazanie, że miasto jest kreatywne. Stąd zresztą także wspólny projekt z Uniwersytetem Śląskim dotyczący budowy Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych.

Miasto pokazuje również , że jest ekologiczne. Jak? Poprzez projekty rewitalizacji Amelungu, przykrycia Rawy czy też modernizacji oczyszczalni Klimzowiec.

Zasada jest podobna w przypadku kultury i sportu. Miasto organizuje wiele wydarzeń i imprez, między innymi Bluestracje, Festiwal Stróżów Poranka, czy współorganizuje festiwal Ryśka Riedla. To nie wszystko. Jest przecież święto miasta, Studencki Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny, nagrody w dziedzinie kultury rozdaje prezydent miasta. Chorzów promuje się również jako miasto sportu. Zorganizowano wirtualny spacer po Stadionie Śląskim, promowano bazę sportową - stadiony miejskie, baseny i ogólnodostępne boiska, a także kluby sportowe. W tym ostatnim przypadku miasto podpisuje umowy na świadczenie usług reklamowych, zaś partnerami są Ruch, Clearex czy Klub Piłki Ręcznej Ruch.

Miasto promuje się również w dziedzinach szczególnie ważnych dla mieszkańców obecnych i potencjalnych - zdrowia i bezpieczeństwa.

Z kolei trzy lata temu miasto prowadziło przez cały rok dużą kampanię reklamową pod hasłem "750 lat Chorzowa. Z tradycją ku przyszłości". Promowanych było wówczas kilkadziesiąt przedsięwzięć kulturalnych, popularno-naukowych, sportowych, imprez plenerowych czy konkursów, a także Światowy Zjazd Chorzowian.

- Celem kampanii było stworzenie wizerunku Chorzowa, jako ośrodka o bogatej historii oraz jako miasta harmonijnie rozwijającego się - podkreśla Gabriela Kardas. Dodajmy, że adresatami tej kampanii byli nie tylko mieszkańcy Chorzowa, ale i regionu.

A jak wygląda promocja gospodarcza miasta?

- To udział w imprezach targowych, druk i dystrybucja ofert inwestycyjnych, reklama prasowa, nie tylko w prasie krajowej, ale i zagranicznej, reklama telewizyjna i radiowa, wizualna - wylicza Gabriela Kardas. - To także organizowanie seminariów i konferencji oraz promujących dobre firmy konkursów, takich jak Lider Rozwoju Gospodarczego, Wyrób i Usługa Miasta Chorzów czy Chorzowskie Smaki. Mamy też do dyspozycji stronę internetową miasta i strony związków komunalnych.

Rzecznik prasowy magistratu przypomina, że w mieście utworzone zostały trzy strefy gospodarcze. Inwestorzy, po spełnieniu określonych warunków, mogą w nich korzystać z ulg w podatku od nieruchomości.

- Chcemy wytworzyć przekonanie, że Chorzów jest pożądanym miejscem inwestycyjnym - kończy Gabriela Kardas.

Na jaką promocje wydaje pieniądze chorzowski magistrat? Wydatki są różne, kwoty też. Promujący restauratorów konkurs Chorzowskie Smaki kosztował w tym roku 40 tys. zł. Do festiwalu Ryśka Riedla miasto dołożyło 20 tys. zł, a na Bluestracje przekazało 10 tys. zł. Za film reklamujący miasto, który pojawił się w internecie (także w serwisie You Tube) trzeba było zapłacić 20 tys. zł, zaś kampania billboardowa prowadzona wspólnie z Ruchem kosztowała 10 tys. zł. Na różnego rodzaju wydawnictwa miasto w sumie przeznaczyło w tym roku 20 tys. zł, zaś reklama w prasie kosztowała 15 tys. zł. Wydano także pieniądze na Metropolitalne Święto Rodziny (6 tys. zł) czy Festiwal Języków Obcych (2 tys. zł) W sumie w 2010 roku Biuro Promocji wydało już 250 tysięcy złotych.

Dla porównania - w całym 2009 roku miasto wydało na promocję 500 tys. zł. Niemal połowę tej kwoty dostał Ruch - 247 tys. zł, inne pozycje wśród wydatków to - wydawnictwa (50 tys. zł), materiały reklamowe (50 tys. zł), czy reklama w prasie (15 tys. zł). Z kolei w 2008 roku była to kwota ponad 509 tys. zł. I znów najwięcej dostał Ruch (280 tys. zł).

Nowe stawki VAT. Co zdrożeje?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3