Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Kędzierzynie-Koźlu w remoncie. Robotnicy burzą stare i budują nowe perony, wymieniają tory i rozjazdy

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebudowa peronów na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu.
Przebudowa peronów na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu. Sławomir Draguła
Remont dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu. Robotnicy burzą stare i budują nowe perony, wymieniają też tory. To część większej inwestycji, którą jest przebudowa linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle.

Prace na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu idą pełną parą. Zburzone zostały dwa perony - pierwszy i drugi, robotnicy prowadzą tam roboty ziemne i przygotowują się do budowy nowych platform.

Do historii przeszły także dwa podziemne tunele: pocztowy, którym kiedyś dowożone były przesyłki z pociągów do znajdującej się na dworcu poczty (i w drugą stronę) oraz bagażowy, zlikwidowano również windy pocztowe i bagażowe kursujące między tunelami a peronami.

Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały peron trzeci. Jego platforma znajduje się teraz na wysokości wejścia do pociągów, wykonana została nowa nawierzchnia, na której wytyczone są specjalne ciągi ułatwiające poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących. Tak też będą wyglądały remontowane obecnie perony.

Zakończenie prac na dworcu PKP w Kędzierzynie-Koźlu zaplanowano na przyszły rok.

Wreszcie kolej się wzięła za perony, bo wyglądały już koszmarnie - mówi Tomasz Zawadzki z Kędzierzyna-Koźla. - Kilka lat temu ładnie odrestaurowano dworcowe budynki, a perony psuły ten efekt.

Remont jest częścią większego przedsięwzięcia - przebudowy linii kolejowej E 30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. To największa inwestycja kolejowa w województwie opolskim.

Koszt prac wyceniony jest na 412 mln złotych! Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską. Zakończenie robót przewidziane jest na czwarty kwartał 2021 roku.

Podróżni korzystają już z nowych peronów m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Jasionie, Grotowicach i Górażdżach.

Pociągi natomiast kursują już po 53 kilometrach nowych torów. Na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym).

Wymieniono też 60 z 80 rozjazdów, zmontowane zostały też nowe słupy sieci trakcyjnej.

Aktualnie prowadzimy remonty dwóch mostów, nad rzeką Kłodnicą i nad Kanałem Gliwickim. Odnawiane i wzmacniane są przyczółki, podpory i przęsła. Następnie ułożone będą na nich nowe tory - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trasa kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle jest jedną z najważniejszych na Śląsku. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Po przebudowie składy będą mogły osiągać na niej prędkością do 160 km/godz.

Dzięki remontowi o połowę skróci się czas podróży z Opola do Kędzierzyna-Koźla - z 50 do nawet 25 min.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kedzierzynkozle.naszemiasto.pl Nasze Miasto