Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chorzów: Na początku przyszłego tygodnia zostanie podpisana umowa na budowę "Elki"

MSH

Firma Doppelmayr w przyszłym miesiącu rozpocznie budowę nowej, ulepszonej "Elki" w Parku Śląskim. Umowa z jednym największych producentów tego typu sprzętu na świecie, ma zostać podpisana na początku przyszłego tygodnia.
Dzięki austriackiej firmie, znów będzie można pojeździć legendarną kolejką, ale już nie na drewnianych krzesełkach, a wygodnych kanapach i gondolach. I tak jak zapowiadano wcześniej, prace mają się rozpocząć jeszcze tej jesieni - prawdopodobnie w przyszłym miesiącu.

- Termin zakończenia budowy kolejki nie jest zagrożony, czyli powinna być gotowa do końca czerwca przyszłego roku - mówi Tomasz Kaczmarek, wiceprezes zarządu Parku Śląskiego. Niestety, władze parku nie chcą na razie zdradzić żadnych szczegółów realizacji inwestycji ani jej kosztów. Jednak wstępnie odcinek ze Stadionu Śląskiego do wesołego miasteczka oszacowano na około 30 mln zł, z czego Unia ma dołożyć 85 proc., reszta to wkład własny. Władze parku nie ukrywały, że zależy im na obniżeniu tej kwoty. Czy się udało, dowiemy się dopiero na początku przyszłego tygodnia.

Jednak wiadomo już, że stare krzesełka kolejki linowej nie zostaną sprzedane na złom, a będą pełniły rolę ławek w Parku Śląskim. - Osoby, które nie jechały nigdy "Elką", będą teraz miały okazję chociaż na nich usiąść - dodaje wiceprezes Parku Śląskiego.

Na nowe, nietypowe ławki w chorzowskim parku zostanie przeznaczonych 50 krzesełek. Jednak zanim usiądziemy na nich i powspominamy legendarną "Elkę", będziemy musieli poczekać kilka miesięcy. Sentymentalne ławki mają być gotowe dopiero wiosną przyszłego roku.

Przypomnijmy, że "Elka" (Elektryczne Linowe Koleje) powstała w czynie społecznym. Kolejka została oddana do użytku we wrześniu 1967 roku i 7 września zawieszonymi krzesełkami przejechali pierwsi pasażerowie. Przez dziesięciolecia cieszyła się niesłabnącą popularnością - w ciągu roku przewoziła ok. 135 tys. pasażerów, w latach świetności z tras między Stadionem Śląskim, Planetarium a wesołym miasteczkiem korzystało nawet 250 tys. ludzi w ciągu jednego sezonu. Rok 2005 był ostatnim, w którym uruchomione były wszystkie trzy odcinki trasy "Elki". Dwa lata później, po kontroli Transportowego Dozoru Technicznego, kolejka już nie działała, a w 2008 r. podjęto decyzję o jej likwidacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chorzow.naszemiasto.pl Nasze Miasto