Od 10 sierpnia mieszkańcy regionu mogą bez ograniczeń korzystać z Centrum Przesiadkowego. Pomysł, aby wszystkie przystanki przenieść w jedno miejsce pojawił się w 2012 roku. Prace ruszyły w październiku 2014 roku. Dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej spółce Tramwaje Śląskiej S.A udało się przebudować torowisko i wybudować pierwsze perony tramwajowe. Remont strefy Centrum Przesiadkowego trwał prawie 2 lata.
Ostatnie przystanki zostały oddane do użytku w tym roku. Linie autobusowe zostały pogrupowane przy odpowiednich krawędziach z uwzględnieniem kierunku celu jazdy. Wszystkie perony są oznakowane kolorami.
Koncepcja zintegrowania przystanków oprócz budowy Centrum Przesiadkowego obejmowała również przebudowę układu drogowego i tramwajowego. W 2015 roku rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ulicy Moniuszki z ul. Kościuszki. Wzdłuż ul. Kościuszki po stronie Banku zlokalizowano postój TAXI, a część zatoki przy placu Hutników przeznaczona została na przystanek komunikacji międzynarodowej, dalekobieżnej i PKS.
A to nie koniec zmian! Obok przystanku usytuowano specjalne miejsca postojowych typu KISS&RIDE. Są to miejsca przeznaczone do krótkich postojów samochodów w celu wysadzenia pasażera, który dalej będzie poruszał się pieszo lub innym środkiem komunikacji. Pracownicy MZUiM-u zdradzają, że jeśli pomysł z Kiss&Ride spodoba się mieszkańcom miasta, takich „całuśnych miejsc” w Chorzowie pojawi się więcej.
Przebudowa układu drogowego wymusza niezbędne zmiany w organizacji ruchu. Najistotniejszą zmianą jest całkowite wyłączenie z ruchu pojazdów odcinka wzdłuż peronów z obu kierunków.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?