Budżet obywatelski 2015 Chorzów. Startują spotkania z mieszkańcami i zbieranie projektów

Kamila Rożnowska
Budżet obywatelski 2015 Chorzów: miasto zostało podzielen na osiem okręgów. Każdy ma do wydania po 300 tys. zł
Budżet obywatelski 2015 Chorzów: miasto zostało podzielen na osiem okręgów. Każdy ma do wydania po 300 tys. zł Paweł Szałankiewicz
Budżet obywatelski 2015 Chorzów. Siłownie plenerowe i miejsca parkingowe - to niekwestionowani zwycięzcy zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Co wygra w trzeciej edycji? Przekonamy się niebawem! Od czwartku startują spotkania z mieszkańcami i zbieranie projektów. W puli 2,4 mln zł. Po 300 tys. zł dla każdej z ośmiu części miasta.

Budżet obywatelski 2015 Chorzów

- Gdy dwa lata temu przygotowaliśmy się do pierwszego wdrożenia budżetu obywatelskiego w Chorzowie nie wiedzieliśmy jak projekt ten odbiorą mieszkańcy. Po dwóch edycjach nikt już chyba nie ma wątpliwości, że było warto. Owocem partycypacji są konkretne inwestycje, które, mam nadzieję, poprawiły komfort życia mieszańców - mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej, inaugurującej trzecią edycję budżetu obywatelskiego, Andrzej Kotala, prezydent miasta.

Budżet obywatelski 2015 Chorzów: Trzecia edycja i kilka nowości

Tegoroczna edycja to też kilka nowości w porównaniu do poprzednich budżetów.

Po pierwsze - mieszkańcy, którzy chcą złożyć wniosek z projektem inwestycji, będą musieli zebrać pięć podpisów chorzowian, którzy popierają zgłaszane zadanie.

Po drugie - przez cały czas trwania (od 4 maja do 25 czerwca) budżetu obywatelskiego, będzie działać punkt informacyjny. Będzie można tam znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące procedur budżetu, pobrać wniosek do zgłaszania projektów lub zagłosować.

Punkt informacyjny będzie znajdować się w siedzibie Centrum Organizacji Pozarządowych (ul. Powstańców 70/3), a porady będą udzielane w każdy poniedziałek, wtorek i czwartek w godz. od 16 do 19.

Ale uruchomiona zostanie też specjalna infolinia. Pod nr 669 807 092 będzie można dzwonić od poniedziałku do piątku w godz. od 16 do 19.

Natomiast przy okazji imprez, które będą się odbywać w naszym mieście, rozstawione zostaną stanowiska mobilnych punktów informacji. Takie punkty będzie można spotkać na:

13.06.2015 r.: Industriadzie w Hucie Kościuszko - od godz. 13.00 do 17.00
13.06.2015 r.: Industriadzie pod Szybem Prezydent - od godz. 17.00 do 19.00
14.06.2015 r.: Zjaździe Rycerstwa Chrześcijańskiego w skansenie - od godz. 12.00 do 15.00
19.06.2015 r.: Dniach Miasta pod Szybem Prezydent - od godz. 15.00 do 19.00
20.06.2015 r.: Paradzie miejskiej, obok Poczty Głównej - od godz. 9.00 do 12.00

Budżet obywatelski 2015 Chorzów. Mocne zaangażowanie organizacji pozarządowych

Poza tym trzeci budżet obywatelski w naszym mieście to mocne zaangażowanie organizacji pozarządowych. -Chcemy, by mieszkańcy jeszcze aktywniej włączali się w Budżet Obywatelski. Chodzi o to, by przedsięwzięcie było nie tylko głosowaniem nad tym co ma w Chorzowie powstać, ale by było również pretekstem do dyskusji o kierunkach rozwoju naszego miasta – mówi Tomasz Sobisz z Fundacji Wiedzy i Dialogu Społecznego „Agere Aude”.

Budżet obywatelski 2015 Chorzów: Od 30 kwietnia do 11 maja spotkania z mieszkańcami

Od jutra rozpoczynają się także konsultacje z mieszkańcami. Poniżej zamieszamy harmonogram spotkań informacyjnych, które odbędą się we wszystkich dzielnicach Chorzowa.

30.04.2015 r., godz. 17.30 - Centrum Inicjatyw Społecznych (ul. 3 Maja 18). Dla mieszkańców okręgów: Chorzów II i Cwajka

05.05.2015 r., godz. 17.30 - Starochorzowski Dom Kultury (ul. Siemianowicka 59). Dla mieszkańców okręgów: Chorzów Stary i Maciejkowice

07.05.2015 r., godz. 17.30 - Chorzowskie Centrum Kultury (ul. Sienkiewicza 3). Dla mieszkańców okręgów: Centrum i Klimzowiec

11.05.2015 r., godz. 17.30 - Miejski Dom Kultury "Batory" (ul. S. Batorego 6). Dla mieszkańców okręgów: Chorzów Batory I i II

Budżet obywatelski 2015 Chorzów. Gdzie pobrać wniosek i wrzucić głos do urny?

Zbieranie wniosków z propozycjami do budżetu obywatelskiego będzie trwało do 25 maja. Następnie do 7 czerwca zostaną one zweryfikowane, a od 8 do 30 czerwca będziemy mogli głosować.

Ogłoszenie wyników planowane jest na 27 lipca.

Wnioski i urny do głosowania znajdują się też w:

- Urzędzie Miasta, ul. Rynek 1
- COP, ul. Powstańców 70
- ChCK, ul. Sienkiewicza 3
- MDK „Batory”, ul. Stefana Batorego 6
- SDK, ul. Siemianowicka 59
- Zespole Szkół Sportowych nr 1, ul. Ryszki 55
- Bibliotece nr 1, ul. Główna 21 (budynek SP nr 25)
- Bibliotece nr 2, ul. Ryszki 11
- Bibliotece nr 4, ul. Waryńskiego 4
- Bibliotece nr 5, Pl. Mickiewicza 4
- Bibliotece nr 18, ul. Gwarecka 4

Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie