Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szaleństwo poświątecznych wyprzedaży. Tłumy w centrach handlowych, korki... Tak jest co roku! [ZDJĘCIA]

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Pierwszy dzień roboczy po Świętach Bożego Narodzenia to dla pracowników centrów handlowych sądny dzień. Wygłodniali zakupów klienci szturmują sklepy, a ich dodatkową bronią są bony do sklepów, które znaleźli pod choinką albo żywa gotówka. W tym dniu zaczynają się też (nominalnie) zimowe wyprzedaże, więc dodatkową pokusą są zniżki.

Dwa i pół dnia bez sklepów, urlop między świętami i brzydka pogoda, zachęcająca tylko do spacerów po centrach handlowych, a do tego początek wyprzedaży zimowej sezonu 2018/2019 - to główne przyczyny tegorocznego najazdu klientów na galerie handlowe w całym województwie śląskim. Jak co roku ci, którzy przyjadą dziś (w czwartek 27.12 2018) i jutro (piątek 28.12 2018 r.) do centrum handlowego, nie mogą być zaskoczeni tłumem klientów i brakiem miejsc parkingowych.

Dziś 27.12 2018 r. o g. 12 był zakorkowany dojazd do Silesia City Center zarówno od strony Chorzowa, jak i centrum Katowic. Ciasno było też w centrum Katowic na drogach dojazdowych do Galerii Katowickiej. Za to dojazd do nowej galerii Libero na południu Katowic, przy Kościuszki, odbywał się bez problemów.

Czekamy z zakupami do okresu wyprzedaży

Polacy lubią wyprzedaże. 8 na 10 konsumentów przyznało, że zdarza im się wstrzymywać z zakupem lub celowo z nim czekać do momentu startu promocji lub wyprzedaży. Na rozpoczynających się właśnie poświątecznych i noworocznych wyprzedażach Polacy zamierzają wydać średnio 325 złotych. Produkty cieszące się największym zainteresowaniem podczas wyprzedaży i promocji to kosmetyki, odzież i bielizna oraz sprzęty elektroniczne i AGD. Tak wynika z raportu KPMG w Polsce pt. „Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu – konsument czy sprzedawca?”

Okres wyprzedaży jest również czasem, w którym Polacy dokonują zakupów produktów z wyższej półki czy produktów typu premium, na które zazwyczaj sobie nie pozwalają. Aż 24% respondentów przyznało, że często zdarza im się kupować produkt z wyższej półki podczas promocji lub wyprzedaży, a dla 26% okres promocji jest jedyną okazją do zakupu takich produktów. Najczęściej w ten sposób kupowana jest elektronika i AGD, kosmetyki, obuwie, odzież oraz biżuteria i zegarki.

50 proc. więcej klientów niż w zwykłą niedzielę

- Nie jesteśmy zaskoczeni tłumem klientów w naszym centrum w pierwszy dzień po świętach - mówiła rok temu Patrycja Duczmal, menedżer do spraw marketingu w Centrum Handlowym Forum w Gliwicach. - W pierwszy poświąteczny dzień notujemy zwykle rekord odwiedzin, w stosunku do zwykłej niedzieli klientów jest o 50 proc. więcej. Cóż, taki mamy zwyczaj spędzania wolnego czasu, nie zawsze w galerii handlowej robimy zakupy, za to pijemy kawę, idziemy do kina czy po prostu spacerujemy - dodała.

Choć już przed świętami niektóre sieci sklepów zdecydowały się na rozpoczęcie wyprzedaży, to prawdziwe łowy zaczynają się tuż po Bożym Narodzeniu. Nie możemy co prawda liczyć na takie obniżki jak w USA czy Wielkiej Brytanii na Black Friday, gdy ceny produktów od razu są obniżone nawet o 70 czy 80 proc, to "tylko" 50 proc. rabatu też nas kusi.

Na razie sklepy kuszą obniżkami „do 70 proc.”, co oznacza, że aż o tyle taniej kupimy niektóre produkty w sklepie, inne mogą być przecenione o połowę, ale też o 30 czy 20 proc. Obniżki będą postępować z czasem, więc w połowie stycznia można oczekiwać najniższych cen, ale i asortyment oraz wybór rozmiarów może już być ograniczony.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto